دوره ویدیویی آموزش کاربردی AVR به زبان فارسی:

فوریه 1, 2017

آموزش AVR – جلسه ۱۶(جلسه آخر): پروژه عملی ارتباط سریال با نرم افزار Matlab

در جلسه شانزدهم آموزش AVR به طور عملی یک پروژه ارتباط سریال بین میکروکنترلر AtMega32 و نرم افزار Matlab انجام می شود.
دسامبر 30, 2016

آموزش AVR – جلسه ۱۵ : پروگرامر

در جلسه پانزدهم به مبحث راه اندازی پروگرامر ها و برطرف کردن مشکلات آن ها که برای لود کردن برنامه توسعه داده شده توسط مهندس درون میکروکنترلر استفاده می شود می پردازیم.
دسامبر 2, 2016

آموزش AVR – جلسه ۱۴ : فیوزبیت ها

در جلسه چهاردهم به مبحث فیوزبیت ها که یکی از سوالات مهم مهندسین هنگام پروگرم کردن برنامه روی میکروکنترلر و باعث گیج شدن بسیاری شده است می پردازیم.
نوامبر 11, 2016

آموزش AVR – جلسه ۱۳ : ارتباط سریال USART

در جلسه سیزدهم مبحث مهم و پرکاربرد واسط ارتباط سریال (USART) تشریح شده تا برای انجام یک پروژه عملی در جلسه آینده آماده شویم.
اکتبر 22, 2016

آموزش AVR – جلسه ۱۲ : وقفه خارجی

در جلسه دوازدهم سراغ وقفه ها رفته و به طور خاص تر وقفه خارجی را بررسی میکنیم.
اکتبر 9, 2016

آموزش AVR – جلسه ۱۱ : راه اندازی موتور DC

در جلسه یازدهم آموزش کاربردی AVR به عنوان آخرین جلسه آموزش مبحث Timer/Counter به آموزش نحوه راه اندازی موتور DC به وسیله ی تایمر پرداخته می شود.
سپتامبر 30, 2016

آموزش AVR – جلسه ۱۰ : نکات تکمیلی تایمر AVR

در ادامه جلسه نهم آموزش کاربردی AVR در جلسه دهم به نکات تکمیلی تایمر AVR اشاره شده است.در ادامه نیز در محیط CodeWizard نحوه ی استفاده از ابزارهای محاسبه گر که کار کاربر را تسهیل میکنند آموزش داده می شود.
سپتامبر 17, 2016

آموزش AVR – جلسه ۹ : راه اندازی Timer/Counter

در جلسه نهم به طور کامل به توضیح timer/counter ها در میکروکنترلر Atmega32 پرداخته می شود.
سپتامبر 9, 2016

آموزش AVR – جلسه ۸ : راه اندازی ADC

در جلسه هشتم ابتدا پین های مربوط به مبدل آنالوگ به دیجیتال میکروکنترلر AtMega32 معرفی شده و بعد از آموزش محاسبات ریاضی با کد نویسی و شبیه سازی یک مثال نمونه - پروژه دماسنج دیجیتالی با LM35 - به طور کامل راه اندازی ADC را فرا میگیریم.
سپتامبر 1, 2016

آموزش AVR – جلسه ۷ : راه اندازی LCD کاراکتری

در جلسه هفتم با معرفی و آشنایی با LCD کاراکتری، راه اندازی آن با میکروکنترلر AVR،برنامه نویسی و شبیه سازی آن را نیز فرا میگیریم.
آگوست 28, 2016

آموزش AVR – جلسه ۶ : آشنایی با I/O

در جلسه ششم در ابتدا مفهوم I/O و آی سی مربوطه برای میکروپروسسورهای قدیمی تشریح شده و سپس این مساله را در میکروکنترلر Atmega32 پی میگیرم.
آگوست 12, 2016

آموزش AVR – جلسه ۵ : آشنایی با محیط Code Vision و Proteus، مفهوم کامپایلر و زبان ماشین

در جلسه پنجم نحوه نصب و کرک نرم افزار های لازم را بررسی کرده و با تشریح مفهوم سطوح زبان و زبان ماشین در ادامه با محیط نرم افزاری Code Vision و Proteus آشنا شده و مختصری از ساختار زبان C را نیز بررسی می کنیم.
آگوست 5, 2016

آموزش AVR – جلسه ۴ : منابع کلاک

در جلسه چهارم به بررسی و تشریح معنا و مفهوم کلاک و ضرورت وجود آن در یک سیستم میکروکنترلری می پردازیم. در ابتدا با یک مدار شمارنده نمونه ضرورت وجود کلاک را بررسی کرده و سپس به طور اختصاصی این مورد را برای ATMEGA32 تشریح میکنیم.
جولای 28, 2016

آموزش AVR – جلسه سوم: آشنایی با خانواده AVR

در جلسه سوم آموزش AVR به طور اختصاصی با خانواده میکروکنترلرهای AVR ، معماری داخلی، پایه ها و به طور خاص ATMega32 آشنا می شویم.
جولای 22, 2016

آموزش AVR – جلسه دوم: تاریخچه

در جلسه دوم آموزش AVR به مواردی مانند پاسخ به سوالات دانشجویان از جلسه اول، معرفی تاریخچه روایی میکروپروسسورها، بررسی معماری داخلی یک پردازنده ساده، شبیه سازی یک پروژه عملی با پردازنده 8086 پرداخته می شود.
جولای 10, 2016

آموزش AVR – جلسه اول معرفی دوره

امروزه یکی از نیاز های مهندسین خصوصا زمینه ی الکترونیک آشنایی با میکروکنترلرهاست. در این پست ویدیوی جلسه اول آموزش AVR را مشاهده میکنید.